Friday, January 25, 2013

Haldjatants 

K. Reimus

Ma pidin selle raamatu välja valima kolme seast. Ma valisin selle raamatu sellepärast, et pealkiri "Haldjatants" ütles mulle, et seal võib midagi võluvat olla. Ma ei olnud sellest raamatust enne midagi kuulnud.

Raamatu peategelane oli 15-aastane Kristiina. Tal oli ema, kes oli alkohoolik ja väike õde. Tema vanemad olid lahus ja kuna ema oli neil alkohoolik, oli neil vahepeal rahaga kitsas.

Raamat rääkis Kristiina elust, kus ta pidi toime tulema oma murede ja probleemidega. Minu arvates oli tema kõige suurem probleem oma ema. Ta emal oli pidevast alkoholi tarvitamisest kas ühe-, kahe- või kolmepäevapohmell. Ema lubas küll ennast parandada, aga ikka ja jälle juhtus eespool mainitut. Veel pidi ta toime tulema oma väikese õega, kui ema oli kodunt ära või pohmellis. Aga muidugi oli ka koolis klassikaaslastega probleeme. Kui sügisel tuli klassi uus poiss nohik Argo, hakkasid klassikaaslased teda igas asjas süüdistama ja kiusama. Kui Kristiina püüdis teda kaitsta, tõmbas see talle endale ainult hädasid kaela. Kristiina kurba ja halli elu tegi rõõmsamaks hea sõbranna Triin. Nad olid lahutamatud. Raamatu keskel armus Kristiina oma klassivenda ja sõprus Triinuga jäi tahaplaanile.

Raamatu sisu oli tõsieluline. Raamatut oli väga raske käest panna, kuna Kristiina tegemised haarasid mind kaasa. Raamat ei olnud väga paks, aga kiri oli suhteliselt väike.

Kui ma lugesin raamatu esimesi lehekülgi, ei saanud ma selle tegevusele pihta, aga kui alustasin lugemist uuesti, sain aru. Raamatu sisu oli suhteliselt kerge, lugemist tegi kergemaks kahekõne.
Ma sain teada, et mõnel inimesel võib olla raskem elu, kui pealt paistab. Kristiina klassikaaslaste kirjeldusi lugedes leidsin ma, et ei pea olema mingi klassi printsess ja kõige popim. See ei too mingit edu.

Mulle meeldis see, et Kristiina sai kõigega hakkama, mis talle takistuseks ette tuli. Ja muidugi ka see, kuidas ta oma väikest õde hoidis.

Raamat lõppes õnnelikult lumememmesid tehes. Kristiina oli jõulud õnnelikult mööda saatnud küll ainult oma õega, kuna ema oli haiglas, aga ikkagi olid kõik rõõmsad ja õnnelikud.

Ma arvan, et iga inimene, kellel huvi ja viitsimist, saab selle  raamatu ühe õhtuga vabalt läbi.

Soovitan soojalt :)



                                       

No comments:

Post a Comment